Fitnessfighten

Efter beskedet på vågen i onsdags så har jag googlat runt om tips och råd på kost och träning som är bra när man vill gå upp i vikt. Det mesta som står handlar ju "tyvärr" om muskelmassa och jag känner väl snarare att jag skulle vilja lägga på mig lite grann först, innan jag bildar muskler. (Sen är jag helt och hållet oinsatt i ämnet så det kanske betyder samma sak - men isåfall kan ni väl låtsas som att jag inte sa nåt).

Nåväl, Sophie är ju med i Fitnessfighten nu i mars, och förra månaden så var Sara med. De har båda talat gott om det samt att allt man läser och ser på deras hemsida verkligen inspirerar en. 

Dock så handlar ju deras program om viktminskning - precis som 95% av allting annat som finns på nätet. Men, jag skickade iväg ett mail till dom och frågade helt sonika om de skulle kunna fixa ett program till mig - ett program som istället för att optimera viktminskning istället optimerar viktökning. Och visst kunde de det!!

Så nu handlar det mest om när jag ska börja. Jag ska proppa i mig 2200kcal per dag (sjukt mycket mat) så jag lär ju åtminstone KUNNA äta ordentligt, kunna gapa osv. Så tanden/munnen lär ju läka först innan jag kan dra igång, och sen är ju frågan om jag vill köra igång under tiden som jag är på praktik? När ska jag ha tid att äta all mat? 

Och sen är ju den stora frågan.. Jag har ju måttbeställt en klänning till bröllopet - efter mina nuvarande mått. Om jag lyckas - och faktiskt går upp i vikt så lär ju klänningen bli lite tajt. Kanske tillochmed FÖR tajt, så den inte passar? 

Hmm.. Nåja. Jag har iallafall ett mål och en plan för hur jag ska nå det målet. Nu handlar det bara om att sätta planen i verket! 

Kanske kan avsluta året som normalviktig? 

Kommentera inlägget här :