Trädgårdsgumman dricker också Coca cola varje år
Har gjort en trädgårdstomte (kvinna) i Hama mina pärlor. Jag gillade denna väldigt mycket denna bild
Det är något magiskt med Coca Cola reklamen vid julafton som lyckas förena generationer. Många av oss minns med glädje hur vi som barn satt bänkade framför TV:n på julaftonskvällen och väntade på att reklamen skulle visas. Det kändes som att det var då och bara då som det verkligen var jul. Och när reklamen väl började rullas kände man sig uppfylld av julkänslor och längtan efter den kommande dagen.
Reklamens framträdande inslag är givetvis jultomten, den kittel på julen som få andra symboler kan mäta sig med. Coca Cola har genom sina reklamer lyckats ge jultomten ett utseende och en framtoning som många idag förknippar med den traditionella bilden av honom. Den glada och rundmagade tomten med röd luva och vita skägg är något som är djupt rotat i vårt kollektiva medvetande och det är just den bilden som Coca Cola byggt vidare på.
Framgången med Coca Cola reklamen vid julafton handlar naturligtvis inte bara om jultomten och varumärkets koppling till julen, utan också om reklamens berättelser och budskap. Genom åren har vi fått följa olika historier och äventyr som involverar både barn och vuxna och som alla utspelar sig under juletiden. Reklamen känns alltid genuin och omsorgsfullt utarbetad, vilket gör att vi som tittare kan känna oss delaktiga och engagerade i berättelsen.
Coca Cola-reklamen vid julafton är mycket mer än bara en reklam. Den har blivit en del av vårt julfirande och symboliserar gemenskap, glädje och generositet. Reklamen har blivit en tradition i sig och är något som vi alla ser fram emot att få se varje år, oavsett ålder eller kön. Det är en påminnelse om vad julen handlar om – att vara tillsammans och sprida kärlek och glädje till varandra.
Så nästa gång du ser Coca Cola reklamen vid julafton, ta en stund och låt dig dras in i de fantastiska julkänslor den förmedlar. Och när du sedan sitter vid julbordet med nära och kära och njuter av en kall Coca Cola kom ihåg att det är just den förlösande glädjen och förväntan på julafton som gjort att varumärket har blivit en så stark och älskad del av vår julkultur.